fredag 11. juni 2010

Here it goes...

Javel...  
da var det tid for mitt første innlegg ! Yeiii...
Jeg er en ekte dilldall-jente og elsker interiør, farger, komposisjoner, fine ting :), å være kreativ, å sy (min nye store lidenskap!), male, tegne, litt scrapping, osv osv.. 

Så denne bloggen er dedikert til fine ting og ting som gjør meg glad!! Det som gjør meg mest glad er jo selvfølgelig min flotte mann <3 og alt det kjekke vi finner på, samt pusene Nala og Chablis!

Når det kommer til innredningen hjemme, er det en salig blanding av nytt og gammelt! 
Møblene er for det meste nye og moderne med rette linjer, utenom noen "lopper" som jeg er veldig fornøyd med. De står som en klar kontrast til resten av møblementet og er med på å skape litt liv i heimen. Når det kommer til inredning og "pynteting" er mye i gammel stil og mye mix-match. Jeg liker alt som er gammelt eller ser gammelt ut og har en historie bak seg, og som kan passe inn på en eller annen måte hjemme hos meg. Når vi er ute å reiser, er vi stadig på jakt etter noe kjekt å ta med oss hjem.
Jeg blander nytt og gammelt i en herlig symfoni.. (eller noe sånt.. he he) veldig dypt..

Vi har reist mye i Frankrike de siste årene, og giftet oss i Bordeaux i fjor. Så vårt frankofile liv gjenspeiler seg også hjemme hos oss...

Her er noen bilder av det jeg har dillet og dallet med:

Velkommen inn... 
Stolen på bildet er laget av min oldefar. 
Har tanker om å pusse den litt og kanskje gi den en litt mer spenstig farge.. vi får se :)
bildene er postkort som jeg har rammet inn og kjøpt på en shabby chic butikk i Stavanger.  

Stilleben i stua..
blomsterpotte i fattigmannssølv fra Kremmerhuset, et grønt cognacglass jeg fant på loftet til min svigermor, som ble veldig effektfull med telys i, og to koraller fra stranden i Thailand... 





Bambi
På stuebordet står Bambi på et stort stålfat med store hvite kubbelys






















                                          


 

Kjøkkenet har mange detaljer...

Elsker, elsker, elsker den røde kakeboksen i keramikk som ser ut som en muffin! Den kjøpte jeg på Sainsbury's i London for noen år siden! Fantastisk herlig... Popcornskålen er godt brukt og ganske dekorativ, perfekt farge! Love it!! Ellers er det mye kokebøker, og spesielt Jamie Oliver..
Kokeboken Venner til Middag av Nina Cappelen var en bryllupsgave, veldig kjekk og lett kokebok! Anbefales!
 
 jess... det var litt.. more to come! Enjoy :)

 

1 kommentar:

  1. så kjekt med blogg!!! legge an te i rederen min med en gang, så eg kan fylla me:)

    klem!!!

    SvarSlett